Kolagen. Czy warto go suplementować?Post ten przeczytasz w ok. 3 minut(y)

kolagen, suplementacja kolagenu, kolagen na stawy, suplementy

W ostatnim czasie zrobiło się głośno na temat suplementacji kolagenu. Wielu z Nas zadaje sobie pytanie czy warto go suplementować? Czy tak naprawdę jego stosowanie przynosi jakieś pozytywne korzyści? W ostatnich kilku latach przeprowadzono wiele badań, które pokazują, że regularne stosowanie kolagenu ma niesamowity wpływ nie tylko na naszą urodę, ale na nasz cały organizm.

Kolagen – co to takiego?

Kolagen to nic innego jak białko produkowane przez ludzki organizm, które stanowi aż 30% wszystkich białek ludzkich. Jest niezwykle cennym budulcem skóry, zębów, kości, ścięgien, a także chrząstek oraz rogówki oka. Niestety po 30 roku życia naturalna produkcja kolagenu w naszym organizmie zostaje zaburzona, a wraz z nią często zauważyć można pierwsze pojawiające się oznaki starzenia w postaci na przykład drobnych zmarszczek. Na całe szczęście obecnie mamy łatwy dostęp do kolagenu w różnej formie, dzięki czemu możemy szybko uzupełnić jego braki w swoim organizmie. Oczywiście suplementując kolagen nie możemy również zapominać o prawidłowej diecie i aktywności ruchowej. Wszystko to razem jest kluczem do zdrowia i dobrego samopoczucia.

Właściwości kolagenu

– poprawia sprężystość i elastyczność skóry,

– spowalnia procesy starzenia,

– pomaga w walce z cellulitem,

– sprawia, że skóra staje się gładsza,

– wzmacnia włosy,

– ścięgna, więzadła oraz chrząstka stawowa stają się odżywione,

– przyśpiesza metabolizm,

– polepsza sprawność układu krążenia,

Rodzaje kolagenu

Rozróżnić możemy aż 28 typów kolagenu, każdy z nich zbudowany jest z aminokwasów jednak ich funkcje w naszym organizmie nieco różnią się między sobą.

Kolagen typu I – kolagen tego typu stanowi aż 90% kolagenu naszego ciała. Jest przede wszystkim składnikiem skóry, ścięgien, kości oraz więzadeł i rogówki.

Kolagen typu II – tutaj jego występowanie znaleźć możemy przede wszystkim w tkance stawowej.

Kolagen tupu III – jest elementem skóry właściwej, tkanek wątroby, płuc, śledziony i naczyń krwionośnych.

Kolagen, kolagen do picia, suplementy

Który kolagen najlepszy na stawy?

Jeśli chcemy zadbać o poprawę kondycji swoich stawów to powinniśmy sięgnąć po kolagen rybi. Zawarty w suplementach jako jedyny skutecznie pobudza nasz ustrojowy kolagen do zwiększenia produkcji wszystkich typów włókien. Również tych włókien, które zostały zawarte w chrząstce stawowej. Suplementując kolagen rybi na stawy musimy również pamiętać o suplementacji witaminy C. Jest to warunek konieczny do syntezy nowych włókien kolagenowych. Decydując się na suplementację kolagenu musimy pamiętać o jego regularnym stosowaniu, aby zapewnić sobie jak najlepsze efekty.

Kolagen na skórę. Jaki wybrać?

Tutaj sytuacja wygląda podobnie jak przy wyborze kolagenu na stawy. Najlepszym wyborem będzie kolagen rybi. Budowa tego kolagenu pozwala na przenikanie przez barierę naskórkową i trafia do najgłębszych warstw skóry właściwej. Po czym następnie ich cząsteczki pobudzają fibroblasty do zwiększenia produkcji włókien. Bardzo popularne stało się stosowanie kremów z kolagenem. Taka forma aplikacji kolagenu bezpośrednio na skórę sprawia, że skóra staje się gładka, odżywiona, nawilżona i bardziej elastyczna. Dbając o odpowiednią pielęgnację i suplementację możemy spowolnić procesy starzenia się skóry.

W jakiej formie przyjmować kolagen?

Istnieje kilka rodzajów kolagenu. Najczęściej występuje on w formie:

– kolagen w proszku – wystarczy rozpuścić go w niewielkiej ilości wody czy w ulubionym napoju,

– kolagen w postaci tabletek lub kapsułek,

– kolagen w formie płynnej

Mam nadzieję, że udało mi się Wam przybliżyć nieco temat kolagenu i już nie posiadacie żadnych wątpliwości co do tego czy warto go stosować. Jego regularne stosowanie przynosi naprawdę wiele dobroczynnych efektów.

W artykule mogą zostać polecane produkty kosmetyczne lub medyczne. Dla bezpieczeństwa używaj je zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż wyroby medyczne, o których mogę wspominać mogą nie być odpowiednie dla Ciebie. Artykuł ma wyłącznie cel informacyjny i nie zastępuje profesjonalnej porady medycznej. Jako administrator nie odpowiadam za sposób wykorzystania dostępnych tu informacji.

Dodaj komentarz